• Szukaj • Użytkownicy • Grupy • Oferty Pracy • Korepetycje • Przyjaciele • Chwilówki Forum
• Rejestracja • Zaloguj • Album

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Colorblind
2008-01-30, 11:22
Autor Wiadomość

Adam Czerwinski  

Wysłany: 2008-01-30, 01:13   Wisła Kraków ---> 7 II 1910

WISŁA KRAKÓW 7 LUTY 1910
czy jesteś prawdziwym kibicem "Wisły Kraków" ??
jeśli tak, to powinieneś wiedzieć, że faktyczna data powstania "Wisełki" to nie rok 1906 lecz 7 luty 1910 !!!
Wisła niedawno obchodziła 100-lecie istnienia! Dlaczego więc twierdze inaczej??
Jestem studentem I roku WF na AWFie Krakowskim, w związku z czym miałem przyjemność brać udział w wykładach prowadzonych przez pracownika AWF prof. dr hab. Dobiesława Dudka, z których kilka poświęconych było wspomnianej przeze mnie krakowskiej "Wiśle". To właśnie na nich sam dowiedziałem sie całej prawdy na temat powstania "Wisły"!! Jako, iż jestem fanem "Białej Gwiazdy" informacja ta bardzo mnie zaciekawiła, ale nie do końca przekonała!! Aby się przekonać postanowiłem więc sięgnąć do książki autorstwa wspomnianego przeze mnie profesora Dudka pt. „Dzieje stadionu sportowego TS "Wisła" w Krakowie (1914-1924)”. Z owocu ciężkiej pracy i żmudnych poszukiwań profesora dowiedziałem się i umocniłem w przekonaniu, że dopiero 7 lutego 1910 roku na mocy prawa klub zaczął istnieć, tak też rok 1906 należy traktować jako datę zwyczajową związaną z tradycją krakowskiego sportu- piłki nożnej.
Od niepamiętnych czasów trwa również spór: który klub powstał pierwszy?? Wisła czy Cracovia?? Na to pytanie również znajdujemy odpowiedź w książce profesora!! Klub KS "Cracovia" ma swój początek także w 1906r ale jako stowarzyszenie została założona 27 listopada 1909r. Z tego faktu wynika, że to "Cracovia" powstała jako pierwsza!!