• Szukaj • Użytkownicy • Grupy • Oferty Pracy • Korepetycje • Przyjaciele • Chwilówki Forum
• Rejestracja • Zaloguj • Album

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Colorblind
2008-09-29, 19:32
Autor Wiadomość

magda666  

Wysłany: 2008-09-29, 13:57   windows+linux

Za pewne był już gdzieś taki temat ale nie mogę go odgrzebać... Tak więc proszę wszystkich znających się na tym o pomoc :]

Mam na komputerze zainstalowanego windowsa XP profesional'a i chciałabym zainstalować drugi system - Linuxa. Od razu mówię że jeśli o linuxa chodzi to jestem kompletnie zielona xD ale chce się uczyć i to chyba jest na plus :D Pierwsze moje pytanie to: czy muszę formatować dysk i od nowa instalować windowsa a później linuxa? czy odwrotnie? czy mogę tylko zainstalować linuxa skoro windowsa już mam? I co muszę zrobić przed instalacją żeby wszystko działało tak jak powinno i nic się nie popsuło? :P

A i jeszcze jedno jakiego linuxa polecacie do nauki? (jestem kompletnie zielona :D ) i czy ubuntu będzie dobry...?

Nagrody za czytanie!

charon  

Wysłany: 2008-09-29, 18:01   
   Polecający: Colorblind

Windowsa zostaw jak jest, nie ruszaj go. Dla Linuksa musisz tylko przygotować jakąś partycję. Inną niż tę z Windowsem. Najlepiej przynajmniej z 15-20GB, żeby nie mieć problemów jak się dużo zainstaluje.

Przy instalacji Linuksa będzie opcja wyboru, na której partycji zainstalować. Wybrać oczywiście tę, którą chcesz i inną niż tę z Windowsem. Jak się to zrobi, to podczas uruchamiania komputera będziesz mieć zawsze wybór,który system odpalić.

Ubuntusłabo znam, ale będzie OK. Jest bardzo popularny i prosty w obsludze. Myślę, że to dobry wybór.

Jeśli nie masz pojęcia o tym systemie, to możesz trochę poczytać tutaj.
(...) The tiny strings inside our genome, they own us, they control us, and they torture us. Do not reproduce, do not support them, bring them to an end. Stop the agony of concious life, eradicate life.